SEO – dobře viditelná nemovitost na internetu

Správné SEO (Search Engine Optimalization), tedy optimalizace pro vyhledávače nebo též optimalizace nalezitelnosti, je dnes, v době internetu, velmi důležitou součástí efektivní prezentace při prodeji, či pronájmu vaší nemovitosti. Jedna věc je, když dáte svůj inzerát, videoprezentaci, či jinou propagaci někam na internet, ale mnohem důležitější se jeví, jestli a jak moc snadno tuto propagaci případný zájemce může vyhledat. A naším cílem samozřejmě je, aby se tak stalo co nejjednodušeji a v co nejkratším čase.

Metod SEO je obecně mnoho, my se zde budeme zabývat těmi, které jsou snadno uplatnitelné při prezentaci nemovitosti na trhu. Jedna z těch zásadních je pro nás správné používání titulků, nadpisů a popisů. Například v nadpisu je zapotřebí používat co nejvýstižnější výrazy, které co nejkonkrétněji popisují danou nemovitost. Měli bychom se zcela vyhnout čistě obecným spojením, například “Zajímavá nemovitost” nebo “Dobrá koupě”. O ničem konkrétním tato spojení nevypovídají a váš inzerát bude s takovým klíčovým slovem jeden z tisíců mezi vyhledanými.

Jádrem pro SEO v realitách je “vtělit” se do případného zájemce o koupi. Právě v dnešní době většina z nich používá internet jako hlavní vyhledávací nástroj. Tento člověk se posadí k počítači a zadá do vyhledávače nějaké klíčové slovo, či slovní spojení, dle kterého si chce vysněnou nemovitost najít. Zadávat by mohl například toto: “nový byt v Brně”, “dvougenerační dům Kraslice”, “pozemky na prodej Benešov”, atd. Ke každé nemovitosti je proto velmi důležité určit správná klíčová slova přímo pro tu danou konkrétní nemovitost, aby ji případný zájemce mohl snadno nalézt. Čím lépe se podaří přiřadit klíčová slova, tím se bude daná propagace ukazovat na lepších pozicích, tzn. v ideálním případě se zobrazí zájemci hned na první stránce v jeho vyhledávači. Slovní spojení by neměla být univerzální, byť některá slova se mohou u různých nemovitostí opakovat. Ukážeme si to na konkrétním případu. Zde je inzerát nabízené nemovitosti:

Nabízíme k prodeji krásný, zrekonstruovaný a výborně dispozičně řešený byt 4+1 o velikosti 83m2 ve 4.patře nízkého panelového domu v Rochovské ulici. Byt je kompletně zrekonstruován – nová plastová okna se žaluziemi směřující východně a západně, nová podlaha (plovoucí a dlažba), nové dveře včetně zárubní. Kuchyně prošla taktéž přestavbou – nová kuchyňská linka včetně spotřebičů (varná deska, mikrovlnka, trouba). Koupelna je krásně řešená pomocí nových obkladů, dlažby a vsazeného umyvadla v jedné barvě, WC ve stejném stylu zvlášť. Luxusní podobu bytu dokreslují okrasné stropní kazety. Součástí bytu je praktická komora 2m2, lodžie 3m2 a uzamykatelný sklep 3m2 v domě. Internet a kabelová televize UPC. Dům je taktéž po rekonstrukci – střecha, stoupačky, lodžie. V místě domu se nachází kompletní občanská vybavenost – školy, školky, obchody, pošta, úřady. Plánek bytu je k dispozici. V ceně bytu je kompletní vybavení i nábytek!

A takto by mohla vypadat klíčová slova:

velký byt v Hloubětíně, velký byt Hloubětín, byt na prodej Hloubětín, prodej bytu Praha 9 Hloubětín, prodej velkého bytu Hloubětín, atd.

Klíčová slova máme vymyšlená a teď kam s nimi? Implementujte je do samotného textu, ideálně hned v prvních řádcích nebo v hlavním nadpisu. Vyhledávače (google.com, seznam.cz) reagují na klíčová slova v prvních pár desítkách slov textu. Velkou sílu mají dnes také sociální sítě, ať už ty klasické, nebo zaměřené jen na sdílení videí či fotek a obrázků (facebook, youtube, instagram, atd.). Sociální sítě nabízejí připojovat klíčová slova přímo v podobě štítků nebo tzv. hashtagů. Pak je velmi snadné takový inzerát nalézt nejen přímo na daném serveru, ale také v klasickém vyhledávači.

A jak by to po té vší práci mělo vypadat? Ukážeme vám příklad spojení dobré práce s klíčovými slovy a prezentace na kanálu youtube. Zvolili jsme klíčové slovo našeho výše uvedeného bytu (“velký byt v Hloubětíně”) a zadali ho na google.cz. Jak to dopadlo? Námi zveřejněnou nemovitost naleznete hned na prvních místech vyhledávače, navíc s miniaturou nemovitosti, která zájemce automaticky na první pohled zaujme.

Zkusili jsme to i na dalších dvou našich inzerátech:

Prodej malého bytu v Praze 10, Strašnice, garsonka, u metra

Klíčové slovo: “garsonka u metra”

 

 

 

 

 


Videoprohlídka RD v Černošicích s krásným výhledem!

Klíčové slovo: “RD v Černošicích”

 

 

 

Obě tyto nemovitosti se zájemcům v těchto případech zobrazily na první straně vyhledávače.
Dobře viditelná nemovitost je při prodeji základ. Poraďte se s námi, jak na to!

Vaše Bydlení na doporučení 

info(@)bydleninadoporuceni.cz

Komentáře