Online marketing v realitách

Vybíráte si pro spolupráci tu správnou realitní kancelář? Nezapomeňte se informovat o tom, jakým způsobem pracuje s marketingem a zda používá online marketing. Právě zvládnutý marketing bude mít zásadní vliv na to, jak rychle a za jaké peníze se Vám podaří Vaši nemovitost prodat. Pod pojem „marketing“ se schová spousta forem prezentace. Pojďme se v novém článku podívat na ty nejstěžejnější.
stahnout_button

Je potvrzeno, že 44 % zájemců o koupi nemovitosti zavítá v první řadě na internet. Je to pro ně nejpohodlnější a nejdostupnější zdroj. Zároveň je zde i nejširší nabídka. Právě proto míří zájemci do online světa ve větší míře, než v letech minulých, kdy většinou navštěvovali fyzicky realitní kanceláře. Také je potřeba počítat s tím, že tento „online trend“ bude stále aktuálnější, jelikož mladí lidé vyrůstají do kybernetického světa a internet je pro ně prvotním zdrojem informací všeobecně.

Základem jsou webové stránky

Webové stránky realitní kanceláře by měly sloužit pro prezentaci realitní kanceláře jako takové, tzn. přehled služeb, které poskytuje, ukázky své práce, prodané nemovitosti, reference klientů a měly by disponovat i dalším relevantním obsahem jako např. blog. Webové stránky dnes již má většina realitních kanceláří a makléřů. Jejich zřízení je jednoduché a v dnešní době i relativně cenově dostupné. Nákladná je právě jejich údržba, pravidelná aktualizace inzerce a dalšího obsahu.

reklama na blog

Webové stránky realitní kanceláře jsou rozhodně místem, kam byste se měli jako zájemci o služby takové kanceláře, podívat. Zjistíte tak, jakou formou bude s největší pravděpodobností prezentována i Vaše nemovitost.

Dalším plusem je, pokud webová stránka disponuje i dalším kvalitním obsahem, který může zajistit pravidelný přísun „čtenářů“ na stránce. Například my se snažíme vzdělávat návštěvníky prostřednictvím tohoto (a dalších článků) na našem blogu. Tento blog kromě zvýšení počtu návštěvníků (a tím pádem i vyššímu počtu potenciálních zájemců o Vámi inzerovanou nemovitost) generuje benefit i v šíření pozitivního vnímání značky naší realitní kanceláře a zároveň nám umožňuje být dobře vidět na poli SEO optimalizace. O tom, jak funguje SEO, jsme Vám psali již v našem minulém článku s názvem „SEO – dobře viditelná nemovitost na internetu“. V jednoduchosti řečeno – kvalitní obsah pomáhá jak nám, tak našim klientům, tak i samozřejmě neklientům, kde se snažíme šířit jejich osvětu v ožehavých tématech dotýkajících se realitního trhu.

Požadavky na kvalitu webových stránek se v poslední době také změnily a webovky „naprogramované“ přes různé volně dostupné šablony na internetu zájemce spíše odradí. Webové stránky by měly být profesionálně zpracované – rozhodně musí být přehledné (méně je někdy více) a obsahovat snadno dostupné relevantní informace. Vzhledem k tomu, že v dnešní době se většina aktivit odehrává na mobilních zařízeních (mobilní telefon, tablet), měly by být rozhodně i tzv. responsivní – tedy přizpůsobovat svůj obsah při zobrazení v menším displeji mobilním zařízení tak, aby uživatel nemusel při čtení překlikávat do stran a složitě listovat.

Dalším trendem je i online chat, který umožní okamžitou komunikaci, nebo rychlé zanechání vzkazu/ kontaktu. V poslední době se ukazuje, že lidé čím dál raději píší než telefonují, jsou lenivější. Když vidí konkrétní inzerci na webových stránkách, jednoduše velmi rádi využijí služby různých chatbotů, chatovacích nástrojů a jiných virtuálních nástrojů. Takové nástroje jsou jednoduché, rychlé, prostě efektivní.

Velkým benefitem je například i služba, se kterou se lze již u profi realitních kanceláří setkat, a to je vlastní webová stránka pro danou inzerovanou nemovitost, takzvaná „micropage“. Ostatně, o benefitech takové vlastní stránky jsme psali již v článku „Vlastní webová stránka při prodeji či pronájmu nemovitosti“.

Hlavní výhoda je v tom, že zde zákazník najde veškeré informace o dané nemovitosti na jednom místě, včetně kontaktů, popisu, videí a dalších informací. Na micropage se dá navíc odkazovat přímo z inzerce na různých portálech. Na obrázku níže můžete vidět, jak část takové micropage, určená na prezentaci pronájmu luxusní pražské vily ve Slivenci, může vypadat…

Na vzhledu webových stránek realitní kanceláře rozhodně záleží! Je to výchozí místo, kde uživatel najde vždy aktuální inzerci, ty správné kontakty a případně něco navíc. V každém případě musí být webové stránky přehledné a budit dobrý profesionální dojem tak, aby uživatel našel vše, co by zde očekával a opouštěl je s kladnými pocity.

Direct mail

Každá realitní kancelář by se měla snažit být v kontaktu s potenciálními klienty, kteří projevili zájem o to, být pravidelně informováni o aktivitách realitní společnosti. Za tímto účelem RK eviduje vlastní databázi takových unikátních kontaktů, kterým pravidelně může zasílat nabídky, poptávky, informativní newslettery, to vše za splnění podmínek ochrany osobních údajů (a nové GDPR metodiky). Tím se dostává do povědomí dalších potenciálních zájemců o koupi i Vaší inzerované nemovitosti.  I my chceme samozřejmě být s našimi potenciálními klienty a dalšími spřízněnými osobami (obchodní partneři, investoři) také v pravidelném kontaktu – právě proto využíváme direct mail, který je pro to ideálním nástrojem. Jedná se tedy o další nástroj online marketingu, který pomáhá při prodeji. Na to, jak takový newsletter může vypadat, se podívejte na obrázku níže.

Inzerce na realitních portálech

Inzerce Vaší nemovitosti stále zůstává naprostým základem při prezentaci nemovitosti.

Jak jsme již psali výše, 44 % zájemců o koupi či pronájem zavítá v první řadě hlavně na internet, ostatní zdroje (známí, zprostředkovatelé realitních služeb, tištěná inzerce apod.) jsou pro velkou část lidí až sekundárním řešením.

Kde je tedy dobré nemovitost prezentovat? Kam lidé nejčastěji při shánění vhodného bydlení zavítají? Většina relevantních serverů je placených – i zde platí, že za kvalitu se platí. U těch menších serverů se musí počítat s malou návštěvností. Není tedy výhrou, pokud realitní kancelář upřednostní nákladovou optimalizaci a bude inzerovat například na pěti malých serverech z důvodu menších (nebo nulových) nákladů.

Nejlepší cestou je inzerovat na největších realitních serverech v ČR. Tím největším realitním serverem u nás je sreality.cz, dalšími navštěvovanými jsou reality.idnes.cz, nebo realitymix.centrum.cz, případně reality.cz a další. Tyto portály sice nejsou zdarma, ale investice do nich se vyplatí, využívají je v podstatě všechny realitní kanceláře.  Je dobré, pokud RK zaplatí i službu topování inzerátu (zajištění přední pozice mezi ostatními inzeráty), aby právě Váš inzerát ve vyhledávání nikam nezapadl. Výše uvedené servery jsou jednoduše portály, kde inzerci umístěnou mít chcete, přestože to není někdy levná záležitost. Za každý inzertní den se platí, a proto je dobré soustředit se samozřejmě i na kvalitu (obsah) inzerce, o které píšeme níže.

Potenciál videa

Realitní kanceláře nejčastěji inzerci prezentují i na vlastních webových stránkách, ale také někdy na sociálních sítích, jako je Facebook, či Instagram, či na YouTube. Právě sociální sítě a kanál YouTube představují další přidanou hodnotu pro online marketing konkrétní realitní společnosti.

Právě potenciál videa je často podceňován. Stále více lidí preferuje při rozhodování o koupi nemovitosti v první řadě reálné virtuální prohlídky (příklad virtuální prohlídky včetně plánku domu zde) a videoprohlídky, které umožní udělat si co nejpřesnější představu o nabízené nemovitosti. Tato forma prezentace má za úkol opět v dobrém světle co nejvěrohodněji zachytit nemovitost tak, aby případný kupující buď projevil vážný zájem (o následnou prohlídku či koupi/ pronájem), nebo naopak se rozhodl opačně. Tak, či tak, virtuální prohlídky a videoprezentace šetří čas všem – zájemcům, prodávajícím i realitním makléřům. Navíc dovedou danou nemovitost učinit atraktivnější, oslovit více zájemců v krátkém čase, a tím zajistit tu nejvýhodnější cenu pro prodávajícího/ pronajímatele.

O přínosech virtuální prohlídky, videoprohlídky, videoprezentace a dalších formách prezentace nemovitosti prostřednictvím videa a profi fotografie jsme již psali v našem minulém článku „Virtuální prohlídka domu, bytu“, podívejte se na něj!

Kvalitně zpracované videoprohlídky, 3D plánky, fotografie aj. se poté dají využít do videoprezentací a videí, která jsou pro zájemce samozřejmě nejzajímavější. Prezentace je dobré doprovodit i mluveným slovem, případně vysvětlujícím textem. Takové prezentace jsou základním kamenem pro sdílení na serveru YouTube.com. Ostatně, podívejte se, jak vypadá organické vyhledávání na kanálu YouTube.com. Pokud zadáte do vyhledávače klíčová slova „prodej bytu zahradní město“ (čímž simulujete přirozené vyhledávání ze strany zájemce o koupi), zobrazí se Vám na první straně a na prvních pozicích videoprohlídka bytu na Zahradním Městě v Praze formou odkazu na video z kanálu videí naší realitní kanceláře. Je to krásná ukázka toho, jak prezentace nemovitosti formou videa velmi dobře funguje, opět v kombinaci se SEO optimalizací.

V dnešní době je již tedy naprostý standard, že realitní společnost se stará o kvalitní a efektivní prezentaci nemovitosti, dává si záležet na formě prezentace. Vlastní kanál na YouTube je při takové prezentaci jednoduše další výhodou, kterou při prezentaci vlastní nemovitosti chcete mít. Ostatně, podívejte se na náš kanál na YouTube.com a udělejte si obrázek o tom, jak taková prezentace vypadá.

Sociální sítě a PR

Plusem při prezentaci nemovitosti rozhodně také je, pokud se zapojuje realitní kancelář do PR aktivit (online deníky a nezávislí novináři), či prezentuje nemovitosti i značku na sociálních sítích.

První příčce návštěvnosti v sociálních sítích vévodí Facebook, v závěsu se drží výše zmiňovaný YouTube ( který se také dá považovat za sociální síť) a třetí příčku okupuje sociální síť Instagram. Pro profesionální realitní kancelář je tedy téměř povinností tyto tři sítě k propagaci prodávaných nemovitosti využívat.

Sociální sítě opět pomáhají v online světě zvýšit povědomí o prodávané nemovitosti. Pro příklad, v případě naší realitní kanceláře čítá základna na Facebooku 2100 fanoušků a pravidelných odběratelů. Navíc máme dalších 25 spolupracovníků, kteří mají každý cca 1000 přátel. Dále spolupracujeme se 120 Realitními partnery, což jsou registrovaní tipaři nemovitostí, kteří mají každý zhruba 100 – 500 přátel, se kterými sdílí obsah. Na „obyčejnou inzerci“ na Facebooku máme tedy dosah až 40 000 lidí, a to nepočítáme ty příspěvky, které propagujeme jako firma na FB formou placené reklamy.

A jak může vypadat taková inzerce na Facebooku? Podívejte se na příklad inzerce rodinného domu na našem FB v krátkém čase na obrázku níže.

Placená reklama na internetu

Nejčastěji se setkáte s generalizovaným označením placené reklamy na internetu jako „PPC“, přestože původně se jedná o označení výhradně reklamy placené od kliknutí (PPC je zkratka z anglického „pay per click“, tedy reklamy, jejíž cena je určena počtem prokliků/zájemců). Jedná se opět o efektivní nástroj online prezentace, který je ale pro většinu realitních kanceláří již méně finančně dostupný.

PPC reklama jsou vlastně bannery (grafická prezentace s možností prokliku, nebo textace) umístěné v obsahové nebo vyhledávací síti, patří tedy mezi tzv. výkonnostní marketing. Inzerent získává pozornost uživatelů pomocí textových sdělení nebo lákavých bannerů. Například v případě vyhledávače Google najdete placenou reklamu vždy na první stránce na prvních pozicích v případě organického vyhledávání. U jednotlivých odkazů pak uživatel vidí označení „reklama“, které upozorňuje,  že se nejedná o preferované organické vyhledávání, nýbrž o placenou reklamu. Takové PPC pak těží z toho, že si uživatel tohoto upozornění nevšimne a danou stránku navštíví, navíc je velmi dobře vidět – na prvních příčkách, viz obrázek níže.

Kromě placené textové reklamy je možno si zakoupit i prostor pro banner (grafickou reklamu), kde je cena závislá samozřejmě na umístění (serveru), velikosti a času prezentace. Tato reklama ale není na poli realit pro běžné inzeráty kvůli své ceně moc často využívána. Vhodná je kvůli vysoké efektivitě například pro developerské projekty nebo prezentaci velmi luxusních nemovitostí. Zájem je zejména o placenou reklamu na nejvíce navštěvovaných serverech, využíván je přitom content marketing. Jak to tedy funguje?

Ukažme si to na příkladě – Cestovní kancelář potřebuje prodat zájezd do Dubaje formou last minute. Zakoupí si tedy prostor na serveru Seznam.cz, kde se zaměří na takové uživatele, kteří již v organickém vyhledávání zájezd do Dubaje poptávali. Ano, každý přístroj (mobilní telefon, PC) má paměť vyhledávání a server si pamatuje, o co uživatel ve vyhledávání projevil zájem (podmínkou je povolení tzv. „cookies“ na stránce). Díky tomu (a nejen díky tomu) je potom možno cílit i PPC kampaně. Samozřejmě, PPC kampaň nemusí být vždy cílená na konkrétní uživatele internetu, nicméně je to rozhodně kvůli nemalým nákladům efektivnější. Na výsledek cílené PPC kampaně se můžete podívat na obrázku níže.

Integrovaný marketing

Pojďme si shrnout, jaké nástroje online marketingu se tedy v realitách využívají:

  • vlastní webové stránky, které představují jádro internetové prezentace. Základem je kvalitní copywriting, atraktivní design a jejich responzivita, bonusem jsou pak vlastní prodejní stránky jednotlivých nemovitostí
  • inzerce na realitních serverech – v roli prodávajícího chcete být na těch nejnavštěvovanějších, a dobře vidět!
  • Sociální sítě – prezentace na kanálech Facebook, Instagram a YouTube by měl být základ pro každou moderní a profesionální realitní kancelář, využívat by se měly i placené kampaně
  • Videomarketing – realitní kancelář by měla mít svůj kanál na YouTube, kde prezentuje svá natočená videa, která jsou optimalizovaná na správná klíčová slova pro vyhledávání na YouTube a Google
  • E-mail marketing – realitní kancelář by měla využívat klientské kontaktní databáze a udržovat pravidelný kontakt prostřednictvím poutavých newsletterů a dalších textů
  • PPC reklama – v inzerci nemovitostí se kvůli nákladům využívá minimálně – spíše u luxusních nemovitostí, či developerských projektů
  • SEO – textová optimalizace umožňující zviditelnění webu a jednotlivých nemovitostí ve výsledcích vyhledávání

Všechny výše uvedené složky je dobré mít v rovnováze a také propojené, mluvíme tedy o tzv. integrovaném marketingu. Základem je v každém případě kvalitní obsah (například kvalitní videoprohlídka nemovitosti), kterou je možno umístit na vlastní webové stránky, poté také formou příspěvku umístit na FB, kde bude odkazováno na dané video i na YouTube a také na vlastní micropage nabízené nemovitosti. O nové nabídce dále informujeme potenciální klienty například i v newsletteru a je možno vytvořit i PPC kampaň, která vrátí uživatele opět na webovou stránku. Jednotlivé nástroje marketingu budou tedy navzájem propojeny. Bez vzájemné symbiózy a kvalitních vstupů (kvalitní fotky, videa, prezentace) to jednoduše v dnešním online světě nemůže fungovat.

Podívejte se na naše stránky na to, jaké služby poskytujeme našim klientům, s námi na to nebudete sami.
stahnout_button

Zajímá Vás detailně, jak propagace nemovitostí funguje u nás? Podívejte se na aktuální video VIP marketingových a realitních služeb, které jsme pro vás připravili pro rok 2020.

Našim klientům nabízíme v rámci standardních služeb propagaci jak na Facebooku, tak i na Instagramu a YouTube. Tvoříme kvalitní obsah (4K videa, natáčení dronem, profesionální video prohlídky a jiné), který umíme efektivně prezentovat jak na našem webu, tak i na sociálních sítích a jinde. Předáváme našim fanouškům i důležité informace a postřehy z oblasti nemovitostí. Podívejte se na naši Facebookovou stránkuInstagram či YouTube a posuďte sami.

Chtěli byste také takovou péči v oblasti online propagace své nemovitosti?

Neváhejte nás kontaktovat a domluvit si nezávaznou schůzku.

reklama na blog

Komentáře

Přidat komentář