Správné SEO (Search Engine Optimalization), tedy optimalizace pro vyhledávače nebo též optimalizace nalezitelnosti, je dnes, v době internetu, velmi důležitou součástí efektivní prezentace při prodeji, či pronájmu vaší nemovitosti. Jedna věc je, když dáte svůj inzerát, videoprezentaci, či jinou propagaci někam na internet, ale mnohem důležitější se jeví, jestli a jak moc snadno tuto propagaci případný zájemce může vyhledat. A naším cílem samozřejmě je, aby se tak stalo co nejjednodušeji a v co nejkratším čase.
Metod SEO je obecně mnoho, my se zde budeme zabývat těmi, které jsou snadno uplatnitelné při prezentaci nemovitosti na trhu. Základem je používání tzv. „klíčových slov“, tedy slov, která s největší pravděpodobností použije člověk, který bude hledat něco na internetu (v našem případě nějakou nemovitost).
Jedna z těch zásadních metod je pro nás správné používání titulků, nadpisů a popisů. Například v nadpisu je zapotřebí používat co nejvýstižnější výrazy, které co nejkonkrétněji popisují danou nemovitost. Měli bychom se zcela vyhnout čistě obecným spojením, například “Zajímavá nemovitost” nebo “Dobrá koupě”. O ničem konkrétním tato spojení nevypovídají a Váš inzerát bude s takovým klíčovým slovem jeden z tisíců mezi vyhledanými.
Nejdůležitější pro SEO v realitách je “vtělit” se do případného zájemce o koupi. Právě v dnešní době většina z nich používá internet jako hlavní vyhledávací nástroj. Tento člověk se posadí k počítači a zadá do vyhledávače nějaké klíčové slovo, či slovní spojení, dle kterého si chce vysněnou nemovitost najít. Zadávat by mohl například toto: “nový byt v Brně”, “dvougenerační dům Kraslice”, “pozemky na prodej Benešov”, atd.
Ke každé nemovitosti je proto velmi důležité určit správná klíčová slova přímo pro tu danou konkrétní nemovitost, aby ji případný zájemce mohl snadno nalézt. Čím lépe se podaří přiřadit klíčová slova, tím se bude daná propagace ukazovat na lepších pozicích, tzn. v ideálním případě se zobrazí zájemci hned na první stránce v jeho vyhledávači.
Slovní spojení by neměla být univerzální, byť některá slova se mohou u různých nemovitostí opakovat. Ukážeme si to na konkrétním případu. Zde je inzerát nabízené nemovitosti:
Nabízíme k prodeji krásný, zrekonstruovaný a výborně dispozičně řešený byt 3+1 o velikosti 80m2 ve 4.patře nízkého panelového domu v Jabloňové ulici. Byt je kompletně zrekonstruován – nová plastová okna se žaluziemi směřující východně a západně, nová podlaha (plovoucí a dlažba), nové dveře včetně zárubní. Kuchyně prošla taktéž přestavbou – nová kuchyňská linka včetně spotřebičů (varná deska, mikrovlnka, trouba). Koupelna je krásně řešená pomocí nových obkladů, dlažby a vsazeného umyvadla v jedné barvě, WC ve stejném stylu zvlášť. Luxusní podobu bytu dokreslují okrasné stropní kazety. Součástí bytu je praktická komora 2 m2, lodžie 3m2 a uzamykatelný sklep 3m2 v domě. Internet a kabelová televize UPC. Dům je taktéž po rekonstrukci – střecha, stoupačky, lodžie. V místě se nachází kompletní občanská vybavenost – školy, školky, obchody, pošta, úřady. Plánek bytu je k dispozici. V ceně bytu je kompletní vybavení i nábytek!
A takto by mohla vypadat klíčová slova:
velký byt na Zahradním Městě, velký byt Zahradní Město, byt na prodej Zahradní Město, prodej bytu Praha Zahradní Město, prodej 3+1 bytu Hloubětín, atd.
Klíčová slova máme vymyšlená a teď kam s nimi? Implementujte je do samotného textu, ideálně hned v prvních řádcích nebo v hlavním nadpisu. Vyhledávače (google.com, seznam.cz) reagují na klíčová slova v prvních pár desítkách slov textu. Velkou sílu mají dnes také sociální sítě, ať už ty klasické, nebo zaměřené jen na sdílení videí či fotek a obrázků (facebook, youtube, instagram, atd.). Sociální sítě nabízejí připojovat klíčová slova přímo v podobě štítků nebo tzv. hashtagů. Pak je velmi snadné takový inzerát nalézt nejen přímo na daném serveru, ale také v klasickém vyhledávači.
A jak by to po té vší práci mělo vypadat? Ukážeme vám příklad spojení dobré práce s klíčovými slovy a prezentace na kanálu YouTube. Zvolili jsme klíčové slovo našeho výše uvedeného bytu (“Prodej bytu Zahradní Město”) a zadali ho na YouTube.com. Jak to dopadlo? Námi zveřejněnou nemovitost naleznete hned na prvních místech vyhledávače.
Další ukázkou může být například zadání klíčových slov „Byt Solenice”“. V případě, že někdo skutečně bude hledat nemovitost v lokalitě tímto způsobem, naše inzerce se díky SEO optimalizaci objeví na Google.cz (inzerát s názvem „Prodej bytu, Solenice, Příbram”,) na 2-3. místě. Zkuste si to ostatně sami na serverech YouTube.com a Google.cz s uvedenými klíčovými slovy. Funguje to!
Dalším příkladem může být zadání klíčových slov “Levný byt Uhříněves” do vyhledávače YouTube.
Na prvních příčkách se naše inzerce objeví například i v případě zadání klíčových slov „Prodej pozemku Oparno “ na YouTube.com či Google.com. Potenciální zájemce má naši nabídku ihned na očích, jak ukazuje obrázek snímku obrazovky níže.
Toto byl tedy příklad vyhledání klíčových slov na oblíbeném serveru Youtube.com, kam v dnešní době zavítá stále více návštěvníků hledajících vhodnou nemovitost a vyhledávači Google.cz. Základem samozřejmě zůstává inzerce na realitních serverech a také stránky jednotlivých realitních kanceláří.
Na prvních příčkách se naše inzerce objevuje například i v případě zadání klíčových slov „Garsonka u metra“ na Seznamu (v sekci videa).
My poskytujeme osvětu i v dalších oblastech, a to široké veřejnosti. Pojďme se tedy podívat, jak funguje SEO i na další naše aktivity, nejen na inzerci. Psaním blogových článků informujeme veřejnost o dění v realitním světě, o praktikách realitních kanceláří, o tématech spojených s prodejem, koupí, pronájmem a rekonstrukcí nemovitosti.
Pojďme si opět ukázat na praktickém příkladě, jak může SEO optimalizace článků pomoci tomu, aby zájemce o edukaci v určité oblasti zavítal právě k nám. S největší pravděpodobností bude potenciální návštěvník vybírat opět z odkazů zobrazujících se na první stránce vyhledávače. Protože českému internetu vévodí Google.cz, pojďme si zadat několik hesel – oblastí zájmu:
„Prodávat sám nebo s RK”“
„Rekonstrukce domu”“
„Proměny nemovitost픓
Z výše uvedených příkladů vyplývá, že díky naší SEO optimalizaci se naše články dostanou přesně tam, kde je po jejich obsahu poptávka, tedy primárně na první stránky největších vyhledávačů.
Naše realitní kancelář se stará prostřednictvím blogových článků a instruktážních videí nejen o osvětu, ale i o šíření dobrého jména značky. O tom ostatně mohou vypovídat i reference spokojených klientů realitní kanceláře. Najdete nás i na Youtube po zadání slova “videoreference” do vyhledávače.
V dnešním článku jsme Vám chtěli ukázat, že SEO hraje velmi důležitou roli při oslovování klientů. Čím je lepší SEO, tím je větší dosah propagované nemovitosti. V případě využití správných klíčových slov se zvýší počet zájemců o koupi nemovitosti a tím dosáhneme při prodeji nemovitostí nejvyšší tržní ceny.
Proto DOPORUČUJEME si vybrat pro spolupráci takovou realitní kancelář, která využívá k propagaci nemovitostí i SEO techniku.
Dobře viditelná nemovitost je při prodeji základ.