Úprava interiéru před prodejem nemovitosti

Když se rozhodnete prodat svůj dům nebo byt, už dávno nevystačíte jenom s několikařádkovou inzercí na bezplatných serverech. Dnes už stojí za to, najít si dobrou realitní kancelář s bohatými zkušenostmi, s historií a skvělými referencemi. Servis, který Vám dobrá „realitka“ nabídne, Vám ušetří jednak spoustu času a jednak zajistí vše tak, abyste svou nemovitost prodali za vyšší cenu. Ať už prodáváte byt, nebo dům, v Praze, nebo kdekoli jinde.
stahnout_button

Homestaging už u nás také frčí

Jedním z nástrojů, kterým se dá zatraktivnit byt, který prodáváte, je homestaging. Sice ještě není ve standardní nabídce služeb všech realitních kanceláří, ale ty lepší už tento servis poskytují. Na to, že před prodejem bytu, nebo domu nestačí jen naházet starý nábytek do kontejneru a vymést pavučiny, přišla už na začátku 70. let americká interiérová návrhářka a realitní agentka Barbora Schwarz. Od té doby se tento způsob, jakým dát Vaší nemovitosti před prodejem trochu nového lesku a tím pádem zajistit vyšší cenu, stal součástí realitních služeb i u nás v ČR.

Je to stejné jako když se žena jde nechat vyfotit – před tím věnuje svému zevnějšku více péče a pečlivosti, než když např. jde „jen“ do práce. Větší péči věnuje účesu i make-upu, oblékne si ty nejlepší šaty, zkrátka chce vypadat výjimečně, a o to samé jde i v případě nemovitostí. Součástí inzertní nabídky musí být atraktivní fotodokumentace. Je třeba ve Vaší nemovitosti naaranžovat všechno co nejlépe tak, aby prostory vypadaly čistě, vkusně zařízené, útulné a současně ponechávaly prostor pro představivost potenciálního kupujícího. Možná budete sami překvapení, jak prostorně a vzdušně Vaše bydlení působí. Stejně tak jsou překvapeni naši klienti, když služby Homestagingu u nás využijí.
reklama na blog

Dobrý dojem – vyšší cena

Vybíráme očima. Marně si můžeme říkat, že je to povrchní, ale zkrátka to funguje. Sami tak kolikrát v obchodě sáhneme po něčem, co zaujme nápaditým, někdy exkluzivním obalem. A neodradí nás ani vyšší cena. A tak je to se vším. Naše rozhodování ovlivňují emoce. Kupující se musí zamilovat. A je jedno, jestli prodáváte byt, garsonku, venkovské stavení nebo chatu. Vše záleží na tom, jak nabízená nemovitost na první dojem zapůsobí. Není to záležitost jen drahých nemovitostí. Neprodávají se jen novostavby, ale domy nebo byty, který už mají něco odžito, které nesou stopy přiměřeného opotřebení. Nic není ztraceno. Vynaloží-li se dostatečné úsilí, aby se z domu, či bytu, který hodláte opustit, vydolovalo to nejlepší s minimálními náklady, a necháte-li si zpracovat kvalitní prezentaci, která bude součástí inzertní nabídky, toto úsilí Vám přinese nejspíš několik set tisíc navíc, v průměru o 10 % oproti srovnatelným nabídkám. Rozhodnete-li se pro prodej bytu přes RK, tým odborníků Vám pomůže se vším, co budete potřebovat. Pokud by Vás zajímalo více informací, jak může RK vydělat více peněz majiteli při prodeji, podívejte se sem.

Prodej nemovitosti – nejenom v Praze – vyžaduje úpravy

Nikdo neříká, že se musíte pustit do rekonstrukce, že jinak je Váš dům, nebo byt neprodejný. Tak to není. Jednak by byla rekonstrukce náročná jak časově, tak finančně, a následně by se investice pravděpodobně prodejem nevrátila (prodejní cena by nebyla vyšší o cenu rekonstrukce). Jde o to, aby se vše před prodejem připravilo tak, aby prostory působily jako hotelové apartmá, vzdušně, čistě, jednoduše a vkusně zařízené nezbytnými kusy nábytku, barevně sladěné, oživené drobnými doplňky, připravené přijímat návštěvy. Naopak by měly zmizet veškeré osobní věci, provozní nepořádky, aby nevznikl dojem, že jste si právě odskočili na nákup a cestou se rozhodli přivést náhodného kupce. Součástí nabídky budou fotografie a na těch Váš objekt zvenku i zevnitř musí působit co nejlépe, jako by byly vizualizací v katalogu vzorových bytů novostaveb. Je to jedna z mála věcí, kterou můžete ovlivnit.

Rozhodně stojí za to veškeré prostory vymalovat. Nová výmalba je jedním z faktorů, který se významně podílí na zhodnocení Vaší námahy. Zvolte neutrální barvu pro všechny místnosti, bílou, světle šedou nebo béžovou. Vyhněte se výrazným sytým barvám, jsou pro zákazníka odrazující, a také se nedají jen tak snadno překrýt jinou barvou, pokud by měl nový majitel jinou představu. Vše je potřeba pečlivě uklidit, umýt, utřít prach, vyluxovat.

Zkontrolujte, zda byt nebo dům nevyžaduje také nějaké dílčí opravy: tu vyspravit odpadlý kus omítky, tu přivrtat odchlíplé lišty, přitáhnout úchytky…

Prověřte, zda všechna okna mají kličky, nikde nechybějí šroubky, zda se všechna dají bez problémů otevřít. Rozhodně nelitujte času a před prvními prohlídkami kupujících okna umyjte. Poskytnou čistý výhled a vnesou do obývaných prostor dostatek světla. Z tohoto důvodu jsou pro prodej nemovitosti jistě vhodnější letní měsíce, než ponurý podzim, kdy se brzy stmívá a deštivých smutných dnů může být víc.

Obejděte všechny dveře, zda nevržou, zda kliky nemají vypadlé šroubky, poškozené opotřebované kousky znovu přelakujte nebo přetapetujte, případně obětujte nějakou korunu a kupte nové, stejné ke všem pokojům.

Pokud vaše podlahy vykazují známky jistého ochození, obnovte je. Povrchových úprav je na trhu nepřeberné množství. Ať už zvolíte nátěr, nástřik, lino, nebo koberec… Vše záleží samozřejmě na Vašich finančních možnostech, ale nemusíte investovat moc. Jde o první dojem. Nový majitel si pak stejně nejspíš vše zařídí podle svého vkusu znovu.

V jednoduchosti je krása

V obývacím pokoji ponechte jenom stolek a sezení, maximálně lampu a několik jednoduchých doplňků, pár knih na poličce. Interiér může oživit malý koberec a polštářky zdánlivě ledabyle naaranžované na sedačce. Sklenka na víno by měla lákat k posezení. Investujte rozumně do jednoduchých nových záclon nebo dekoračních závěsů, celkově sladěných s ostatním vybavením. Dispozičně malé byty opticky může zvětšit dobře umístěné zrcadlo. Pokuste se dosáhnout takového prostředí, které by i na Vás působilo atraktivně a přitažlivě, které byste si představili v designovém časopise o bydlení. Měli byste mít chuť se tam sami nastěhovat.

Pracovna bývá často součástí ostatních obytných prostor. Někdy se nachází v ložnici, někdy v obývacím pokoji, někdy ani není jasné, jestli pokoj funguje víc jako pracovna, nebo jako ložnice. Pro účel prodeje je oddělte. Odstraňte vše, co do pracovny nepatří, vyprázdněte poličky, šuplíky, šanony, počítač, tiskárnu, všechna externí zařízení, ale tak, aby stále zůstalo zřejmé, že se jedná o pracovní koutek. Zkrátka připravte kancelář k „pronájmu“.

V ložnici ponechte postel, převlečte čistě peřiny, naaranžujte polštářky, případně přehoz, vše pokud možno barevně sladěné. Pro účel prodeje nemovitosti vyberte i nějakou interiérovou grafiku nebo obraz, z nočních stolků odstraňte papírové kapesníčky, léky a vše, co Vy považujete za nezbytné a naopak vše připravte tak, jako byste čekali někoho, na kom Vám moc záleží.

Kuchyň je asi nejdůležitější. Je to nejspíš místo, kde se rodiny přes den sejdou pohromadě alespoň jednou za den u jídla. Dojem, kterým kuchyň zapůsobí na potenciálního zájemce, bude možná klíčový. Ať je tedy vzdušná, prostorná. Skliďte vše, co běžně používáte. Veškeré drobné spotřebiče, dózy, kořenky, prostředky na nádobí, utěrky, odpadkový koš. Prázdná pracovní deska působí dojmem větší plochy. Udělejte generálku sporáku i troubě. Z nábytku ponechte pouze jídelní stůl, který můžete prostřít. Naaranžujte vázu s květinou.

Vrhněte se na koupelnutoaletu, pořádně vyčistěte všechny spáry kolem vany a umyvadla, zbavte se vodního kamene, nablýskejte baterie, vyleštěte zrcadla a kupte nové sanitární doplňky – krabičky na mýdlo, WC štětku apod. Vybavte mísu vonnými WC bloky a také do koupelny můžete umístit vonné tyčinky nebo oleje. Do barvy naaranžujte ručníky a květinou na poličce jen umocníte dojem.

Z chodby sundejte vše, co máte na věšáku, v botníku, na parapetech, odstraňte koše, úklidové prostředky, deštníky, zkrátka provozní věci. Připravte chodbu nově příchozím. Vstupní prostory bude to první, co zájemce uvidí.

Pokud byl součástí vaší domácnosti pes, kočka, či jakýkoli jiný mazlíček, je potřeba vše odklidit, odstranit koberce, vydezinfikovat a zbavit pachů, případně jiných destruktivních stop po jejich řádění.

Máte-li zajímavý výhled z okna, prodejte ho. Počkejte si na vhodné světelné podmínky, hezké počasí, rozkvetlé stromy nebo zahradu a pořiďte tu nejhezčí fotografii. Třeba to zvládnete sami, nebo vám tuto službu nabídnou profesionálové, které má ve svém týmu každá dobrá realitní kancelář.

Jestliže chcete prodat dům se zahradou, je potřeba uklidit veškeré nářadí, kyblíky, květináče. Srovnejte stavební materiál, udělejte pořádek v kůlnách, zahradním domku. Opravte plot, příjezdovou cestu a případné nedostatky vnější fasády. Podle toho, v jakém ročním období se chystáte nemovitost prodat, připravte i okolí Vašeho domu. Je-li podzim, shrabejte listí, vylijte špinavou vodu ze sudů, na jaře nachystejte skleník k okamžitému užívání. Vše nepotřebné vyházejte do kontejnerů. Může to sice udělat nový majitel, ale mohli byste mu tím dát záminku k požadování slevy za vícenáklady spojené s vyklízením. Trávník udržujte posekaný, vyčistěte spáry venkovní dlažby, a je-li léto v plném proudu, osázejte truhlíky květinami a vhodně je rozmístěte. Místo by mělo lákat k odpočinku, relaxování a poskytovat uklidňující pohled do zeleně a rozkvetlá zákoutí.

Disponujete-li garáží, také všechno přeberte a ukliďte. Uspořádejte věci v regálech, nepotřebné vyhoďte. A když se Vám ji podaří vybílit, věci to jen a jen prospěje.

Budiž světlo…

… a bylo. A bude. Ať už vnitřní nebo venkovní prostory objektu umocní vhodné osvětlení. Na profesionálních fotografiích efektně nasvícené místnosti vypadají velmi dobře. Vyšroubujte žárovky, v horším případě veškerá svítidla jen pořádně omyjte, v lepším případě vyberte z bohaté nabídky módní a úsporná LED osvětlení v teplých i studených tónech, zajímavých designů. Máte-li balkon nebo terasu, naaranžujte posezení, počkejte si na správný čas a využijte venkovního osvětlení k navození příjemné atmosféry, která bude lákat k podvečernímu dýchánku u sklenky vína. Stejně tak si nechte nafotit zajímavé kouty zahrady decentně nasvícené solárními světýlky.

A to všechno sám nebo přes realitku?

Obojí je možné, i když ať každý dělá právě jen to, co dobře umí. Obraťte se na profesionály.

Každá dobrá realitní společnost tyto služby poskytuje. Můžete sice svou inzerci sami vybavit několika fotografiemi z mobilu nebo z vašeho foťáku. Ale nikdy to nebude takové, jako od odborně vyškolených profesionálů. Nejen že mají obrovské zkušenosti s focením interiérů, ale také potřebné vybavení. Také Vám pomohou radou, při osobní konzultaci Vám doporučí rozmanité triky, jak byste prodej bytu, nebo domu díky kvalitní prezentaci zatraktivnili, navrhnou změny, které by nejlépe zapůsobily i na náročného klienta. A ty lepší realitní společnosti poskytují kompletní servis i co se týče vybavení vhodného nábytku a doplňků právě jen pro tyto účely, aby Vaše investice nemusela být nepřiměřeně velká. Součástí poskytovaných služeb homestagingu bývá poradenství, odvoz a zabezpečení Vašeho nábytku, zapůjčení nábytku a doplňků za účelem pořízení atraktivní prezentace k inzertní nabídce, kontakty na spolehlivé a schopné řemeslníky, kteří by pomohli s opravami, a je už jen na Vás, jestli se do vylepšení pustíte sami, nebo i tohle necháte na realizačním týmu realitky. Nechte svou nemovitost zazářit!

Nic není zadarmo

Ani homestaging. Je už prověřené, že prázdný byt, nebo dům, v Praze, nebo kdekoli jinde, se prodává daleko hůř a déle, než designově zařízený. Možná se Vám bude zdát, že je to všechno zbytečné, že to nepotřebujete, nebo že jste schopni si tuto službu sami sobě zajistit. Ano, ale určitě ne tak dobře jako tým odborně proškolených lidí. Nebo stejně dobře, ale jistě dráž. Nevyplatí se Vám jen na krátkou dobu, po kterou budete inzerovat, pořizovat nový nábytek, nové bytové dekorace, doplňky. S největší pravděpodobností jej nevyužijete ani tam, kam se míníte přestěhovat, protože dispozičně bude Vaše nové bydlení jiné. Tyto všechny starosti přenechejte jiným a svůj čas věnujte dalším aktivitám. Je to investice, která se Vám určitě vrátí. Konzultace a samotná realizace samozřejmě také něco stojí, řádově desetitisíce. Cena se odvíjí od velikosti nemovitosti a rozsahu poskytované služby. Jiné ceny jsou v Praze, stejně tak jsou v Praze jiné ceny nemovitostí, ale je to investice, která nejen že Vám vrátí vložené peníze, ale zaručí vyšší prodejní cenu. Řádově o statisíce.

Homestaging Praha – Bydlení na doporučení

Chcete pomoci s odbornou přípravou prodeje Vaší nemovitosti? Obraťte se na nás na info@bydleninadoporuceni.cz!

Ve společnosti Bydlení na doporučení s.r.o. pracujeme jako tým. Fotostaging provádíme před každým focením nabízené nemovitosti a na osobní schůzce s Vámi probereme i možnost Homestagingu, vše podrobně vysvětlíme. Před fotostagingem, či homestagingem se nemusíte o nic starat. Náš tým si přiveze vlastní vybavení, jako jsou květiny, přehoz přes postel, ovoce, či nábytek. Každou místnost upravíme tak, aby byla připravená na focení, a to přesně tak, jak jsme psali výše – dáme stranou vše, co je spjato s Vámi a rodinnými příslušníky – fotografie, osobní věci, kosmetiku, přebytečný či nevhodný nábytek apod. Jakmile uděláme požadované snímky, vše vrátíme na své místo.
stahnout_button

Naši specialisté mají dlouholetou praxi, přesně vědí, na co se zaměřit, aby fotografie vypadaly co nejlépe, to vše včetně osvětlení. Společnost Bydlení na doporučení s.r.o. se zabývá také natáčením videí, u kterých je homestaging zvláště důležitý. Video si potencionální zájemce může podrobně prohlédnout, je vidět více prostoru, který by fotografie nezachytila. Pro zájemce je to ideální příležitost prohlédnout si nemovitost ještě před prohlídkou a projevit svůj případný zájem. Videa jsou vytvořena ve vysoké kvalitě. Realitní specialista tak může nemovitost představit více zájemcům, kteří si vše prohlédnou v klidu domova např. na kanále YouTube, či na Facebooku.

Při službách společnosti Bydlení na doporučení s.r.o. dbáme na kvalitu, precizní a osobní přístup, kvalitní prezentaci jak pomocí fotografií, tak videa a mluveného slova. Využíváme moderní technologie. Klientovi nabízíme komplexní služby, které zaštiťuje celý tým odborníků. Vždy jsme rádi za zpětnou vazbu, protože jste to hlavně Vy, kdo prodává či pronajímá nemovitost a Váš názor je pro nás velmi důležitý. Nebojte se obrátit se na nás s žádostí o radu či pomoc. My Vám na oplátku poskytneme naše dlouholeté zkušenosti na trhu s realitami.

Zavolejte si o nezávaznou a bezplatnou schůzku ohledně Homestagingu  na telefonu 734 646 969, nebo se objednejte přes formulář online, více informací zde.

reklama na blog

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.