Homestaging: není úklid jako úklid

Už jste někdy slyšeli o Homestagingu? Že ne? Není divu. Jedná se o poměrně mladý obor pocházející z USA a mimo Spojené státy je rozšířen i v západní Evropě.

U nás se teprve rozjíždí, ale již dnes můžeme říci, že je to neocenitelný pomocník při prodeji vaší nemovitosti. Může totiž finální prodejní cenu vyhnat o několik desítek, ne-li stovek tisíc výš.

A o co se vlastně jedná? Homestaging je způsob přípravy/aranžování interiéru pro prodej či pronájem nemovitosti včetně profesionální prezentace na trhu. Dá se říci, že se jedná o opak interiérového designu, kde je cílem učinit interiér co nejvíce osobním a útulným pro konkrétního majitele. Homestaging se snaží udělat nemovitost atraktivní pro co nejširších okruh budoucích možných zájemců.

Proč je tak důležitý? V první řadě je prokázáno, že nemovitost se lépe prodává, pakliže je zařízená. Málokterý člověk si totiž dokáže prostor představit hned s vybavením a podvědomě potřebuje nějaké základní schéma, které mu napoví. Možná si říkáte, že pokud budu prodávat svou nemovitost, stačí jen přirozeně uklidit. Když ovšem uklidíte sebelépe, i nadále bude prostor dýchat vámi a bude osobitý a specifický – je třeba jej odosobnit. Výše jsme si již řekli, že jej potřebujeme zařídit tak, aby zaujal co nejvíce lidí. A je třeba tak učinit co nejrychleji a nejefektivněji – celkový dojem zájemců, kteří přijdou na prohlídku, se z velké většiny vytvoří již za prvních 90 vteřin od vstupu do nemovitosti.

Jak se přesně liší prostor po zásahu homestagera oproti běžnému úklidu? Výsledné uspořádání připomíná nejvíce hotelový pokoj. Čistý, uklizený, sladěný ale neutrální, žádné „lapače prachu“, přítomnost pouze přísně účelových předmětů, méně nábytku, který je ideálně uspořádaný. Veškeré odkládací plochy jsou volné a čisté, jedinými možnými dekoracemi jsou květiny nebo mísy s ovocem. Celkově pak místnost vypadá, že není nikým aktuálně používaná a vypadá víc nově, než ve skutečnosti je.

Dále si to názorně ukážeme:

     

 

 

 

Z obývacího pokoje v první řadě zmizely předměty běžné denní potřeby – sušák s oblečením, odložený oděv a přehoz, hračky. Z konferenčního stolku zmizelo prakticky vše a aby nepůsobil příliš prázdně, byl doplněn o mísu s ovocem. Z prostoru bylo odstraněno křeslo, které na první pohled se zbytkem zařízení neladí. Na závěr se myslelo i naklepání polštářů a jejich více symetrické rozmístění. Po odstranění všeho nadbytečného působí obývací pokoj mnohem prostorněji. Před přípravou na prezentaci nelze zapomenout na rozsvícení všech svítidel v záběru – prostor tak působí tepleji, více hřejivě a doplňuje se s venkovním přirozeným světlem.

    

 

 

 

 

 

 

Koupelna je všeobecně problematičtější prostor. Většina koupelen, zejména v bytových a panelových domech, je menších rozměrů a proto cokoli co by opticky mohlo zmenšovat již tak malou místnost, musí pryč. Zde se jedná o veškerou kosmetiku a hygienické prostředky. Nezapomeňme ani na veškeré úklidové potřeby. Rozdíl je markantní.

       

 

 

 

Často se u prodeje nemovitostí říká, že kuchyně prodávají. A aby vypadala co nejlépe, je třeba klást velký důraz na pracovní plochu linky, aby opět vypadala co největší. Nestačí jen uklidit odložené nádobí, je vhodné odstranit z linky v podstatě vše, co není na lince napevno. Tedy včetně spotřebičů, které tam jsou při běžném použití na stálo – kávovar, mixér, atd. Aby prostor působil více otevřeně, vystačíme si v kuchyni s minimem nábytku (dvě židle a jídelní stůl, který zdobí květina).

I práce s ložnicemi bývá složitější. Prostoru někdy není mnoho, zejména když je běžně součástí pokoje i spaní a nábytek pro malé dítě, jako v tomto případě. Postýlka a přebalovací pult tedy musí pryč. Dále uklidíme volně odložené předměty jako jsou rámečky a další věci na nočních stolcích. Závěrečný dojem je podtržen přehozem na postel. U homestagingu je totiž také kladen důraz na barevnou jednotnost, sladěnost a uhlazenost. Na první fotce působí poněkud rušivě vzorované povlečení. Pečlivě ustlaným přikrývkám a naklepanými polštáři navzdory se zřídkakdy podaří, aby postel vypadala zcela souměrně a zarovnaně. Na druhé fotce to bylo vyřešeno zmiňovaným zeleným přehozem, který navíc krásně ladí s kobercem.

       

 

 

 

Homestaging se může zdát prostý, nicméně pro zvýšení atraktivity vaší nemovitosti jednoznačně doporučujeme svěřit jej do rukou odborníků. Ti budou mít více objektivní oko a mají za sebou mnoho zkušeností. Obvykle se také zabývají přímo prodejem nemovitostí, a tak nejlépe vědí, na co se zaměřit. A jak to s nabídkou služeb homestagera vypadá u nás? Ačkoli nemá v Čechách dlouhou tradici, můžete si ji objednat a zaplatit u designerské společnosti. Jedná se ale o investici vyžadující tisíce, spíše desetitisíce korun. Ani pokud hledáte mezi realitními kancelářemi, jen zřídkakdy homestaging najdete ve výčtu jimi poskytovaných služeb. Pokud jste v hledání úspěšní, může se vám pak stát, že si budete muset za tuto službu připlatit…

…máte tedy štěstí, že je tu Bydlení na doporučení!

Chcete pomoci s odbornou přípravou prodeje vaší nemovitosti? Obraťte se na nás!

http://www.bydleninadoporuceni.cz/

info@bydleninadoporuceni.cz

Komentáře
  • e-Rádce pro Vás ZDARMA

    Krok za krokem shrnuje informace pro prodávající, kupující i investory. Stačí vyplnit svůj email, na který Vám máme Realitního e-Rádce zaslat.

  • Kategorie